3. dag i kolonihaven.

Så er vi på vej rundt i haven, og der findes godt nok mange overraskelser her også.

Der er lavet 3 store stakke med brænde, men det hele er råddent pga. regn, så det skal ud.

Hækken har ikke været holdt i flere år, der er diverse slags hegn inde i hækken, oga, hunde, oppe bagerst i haven er en vold med et stort krat og træer der dækker for falen, men der er lavet et stort hul af den tidligere ejer for at det var nemmere at komme til en trailer de havde parkeret på fortovet ved falen. Flere træer er rådne og busken er ikke noget kønt syn, for at alle folk ikke render gennem haven, så har de valgt at sætte et stort gitter op fra en hundekennel, det ser forfærdeligt ud.

Oppe ved volden står der også et gammelt skur, det er godt faldfærdigt, taget er utæt, mosegrise har gravet ud i skuret, der har boede mus og rotter, og det var fyldt til renen med en masse ragelse. Det hele skal smides ud og skuret skal rives ned.

I haven står et stort æbletræ, det er sat til med en sygdom, så det skal skæres godt til.

Plænen er et mareridt, der er gravet jernrør ned flere steder til drivhuse, tørrestativer og alt muligt, men de er så savet over igen, så nu er der rør der stikker op alle vegne. Der er en kæmpe kompost midt på plænen, den er lavet op i paller og der ligger alt muligt i den, plastik, sten, jern, træ, visne palmer, glas. Så der skal også køres en del.

Ved siden af huset er der startet på et fundament til at udvide huset, men det projekt var også henkastet, så der er stort hul i cementen der er fyldt op med alt skidt, men der ligger en presenning så man ikke kan se rodet.

I forhaven er et par små træer der skal fjernes.

En positiv ting ved hele haven er at der ligger en del leca blokke på grunden, så dem vil vi bruge til at bygge med.

Plan over hvordan haven skal se ud kommer senere.

Udgivet i Renovering af kolonihave Etiket: , , , , , , ,